Kelionė į Kėdainius, Ukmergės r. ir Trakus

PLĖTOJANT PARTNERYSTĘ – PILDOMAS ŽINIŲ BAGAŽAS

Įgyvendinant projektą „Siekime žinių – tikslų įgyvendinimui‘‘, kuriame numatyta dalintis gerąją patirtimi su šalies ir užsienio  VVG, vietos projektų vykdytojais.

Rugsėjo 16 d. organizavome kelionę į Kėdainius, Truskavos bendruomenę, Ukmergės r. Taujėnų bendruomenę, taip pat apsilankėme Senuosiuose Trakuose bei Trakų r. Užugirio kaimo bendruomenėje.  Dalykinėje kelionėje dalyvavo bendruomenių atstovai, VVG nariai, darbuotojai.

Kelionės tikslas – Šilalės rajono kaimo bendruomenių atstovams suteikti galimybę pasisemti patirties vietos projektų įgyvendinime, palyginti projektines idėjas, projektų vadybos ir įgyvendinimo metodikas su kolegų vykdomais projektais, įgyvendinamomis idėjomis, pasikeisti patirtimi.

Turėjome galimybę išklausyti ir  pasidalinti problemomis, rūpesčiais, kurie iškyla teikiant ir įgyvendinant vietos projektus.

Visų pirma apsilankėme Kėdainių mieste, kuris mus maloniai nustebino savo savitumu, tvarkingomis senamiesčio gatvelėmis, išlikusiomis akmeninėmis turgaus aikštėmis. Kėdainių VVG gali didžiuotis aktyviais kaimo bendruomenių pirmininkais, todėl aplankėme vieną iš aktyviausių – Truskavos bendruomenę. Ten mus pasitiko šilti žmonės – visuomenininkai, kurie didžiuojasi savo kraštu ir siekia jame įgyvendinti kuo daugiau prasmingų darbų.  Stebėjomės, kaip  to krašto bendruomenės sutaria su klebonu, seniūnu, kultūros darbuotoju – visi kartu kuria gražesnį ir turiningesnį kaimo žmonių gyvenimą. Šilalės VVG ir Kėdainių VVG pirmininkai pasirašė bendradarbiavimo sutartis.

Taip pat keliavome į įdomų susitikimą su Ukmergės rajone esančios Taujėnų bendruomenės atstovais. Mus vidurinės mokyklos patalpose, grojant nuotaikingam jaunimo ansambliui, pasitiko mokyklos direktorius, seniūnė, bei VVG pirmininkė ir projekto administratorė. Bendruomenės pirmininkas tą dieną neturėjo galimybės sudalyvauti susitikime, tačiau tai nesukliudė mums sužinoti apie bendruomenės veiklą ir nuveiktus darbus, kadangi miestelio seniūnė pristatė ir nuosekliai papasakojo apie visus darbus ir ateities planus.

Po smagaus pokalbio su Taujėnų miestelio atstovais, keliavome į Senuosius Trakus, kur susitikimą Moterų Vienuolyne suorganizavo Trakų VVG. Sužinojome apie jų gyvenimą, bei tuo pačiu susitikome su bendruomenės atstovais ir aptarėme rūpimus klausimus.

Nukeliavę į Trakus, susitikome su Trakų VVG atstovėmis, kurios papasakojo apie jų veiklą. Taip pat susitikome su vietos  verslininku, kuris pristatė statomą senovinį vytinį laivą, bei papasakojo apie vykdomą projektą. Trakų VVG atstovė supažindino su Užugirio jungtine kaimų bendruomene, bei parodė jų sukurtą Angelų kalvą, kurioje stovi 27 Lietuvos ir užsienio skulptorių sukurti  angelai, kurių kiekvienas simbolizuoja tam tikrą  prasmę.

Šilalės rajono partnerystės vietos veiklos grupė  stengiasi  vietos projektų teikėjams suteikti  žinių rengdama mokymų programas, o taip pat  ir praplėsti praktinių žinių bagažą lankantis  kitose mūsų šalies vietos veiklos grupėse, kurie visada šiltai sutinka  ir noriai dalinasi įvairiomis patirtimis .

Bendraudami ir bendradarbiaudami pasisemiame ne tik įvairių praktinių patirčių, gerų idėjų, bet ir daug gerumo, bendrystės pojūčio, kuris po tokių šiltų, mielų, susitikimų  dar ilgai gyvena  mūsų visų širdyse.