Kelionė istorinėmis Lietuvos vietomis

Keliautojo tikslas niekada nesti vieta, bet dalykų matymas kitomis akimis. (H. Miller)

Laukuvos miestelio bendruomenės nariai mėgsta keliauti, geriau pažinti savo kraštą. Liepos 23 dieną gausus bendruomeniečių būrys aplankė istorines vietas – Lietuvos sostines: Kernavę, Trakus ir Vilnių.

Pirmas kelionės tikslas – Kernavė,  pagoniškos Lietuvos sostinė (valdant kunigaikščiui Traideniui miestas tapo vienu svarbiausių LDK ekonominių ir politinių centrų). Aplankėme modernų Kernavės archeologinės vietovės muziejų su nauja ekspozicija, pateikiančia įspūdingiausius Kernavėje aptiktus archeologinius radinius. Tai galėjome stebėti ekspozicijoje demonstruojamoje filmuotoje medžiagoje, o smalsuoliai  galėjo susipažinti terminaluose pateikta išsamia medžiaga apie archeologinę vietovę.  Žavėjomės penkiais nuostabiais piliakalniais, į kuriuos įkopti beveik visi pajėgėme.

Ekskursiją tęsėme Trakuose (kunigaikščio Vytauto Didžiojo rezidencijoje), mieste tarp ežerų. Čia aplankėme Medininkų pilį, garlaiviu plaukiojome pilį supančiais ežerais, ragavome tradicinį karaimų patiekalą – kibinų.

Galiausiai pasiekėme Vilnių, vieną gražiausių Europos sostinių.  Čia aplankėme Nacionalinio muziejaus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmus, apžvalginės ekskursijos metu pamatėme įdomiausias senamiesčio vieteles ir pasidžiaugėme naujais moderniais miesto statiniais. Viešnagę sostinėje baigėme pakilę į aukščiausią miesto pastatą –  televizijos bokštą, į „ Paukščių taką“.

Kupini gražiausių įspūdžių pasukome namų link. Kelionė atgal į Laukuvą neprailgo: bendruomenė dalyvauja konkurse „EISMO SAUGUMAS BENDRUOMENĖSE 2014“, todėl buvo organizuota Kelių eismo taisyklių viktorina kelionės dalyviams. Viktorinos žaidėjai turėjo įveikti sudėtingas situacijas ir atsakyti net į tokius klausimus: kokias kelių eismo taisykles pažeidė Raudonkepuraitė eidama į svečius pas senelę, kokiu greičiu riedėjo Pagrandukas, kad jo pavyti ir išgelbėti nespėjo nei senelis, nei senelė.

Viktorinos metu sužinojome, kad tarp kelionės dalyvių yra vairuotojas, kurio vairavimo stažas daugiau kaip 60 metų. Jis pasidalino savo patirtimi, kaip pasisekė per tiek metų nė karto nepadaryti jokio didesnio kelių eismo pažeidimo. Mažieji dalyviai buvo patys aktyviausi ir smalsiausi. Jie išradingai paaiškino šviesoforo „akių“ darbą, gatvės perėjimo taisykles, taip pat nedrąsiai  išdavė, kad kartais tėveliai vairuodami kalba telefonu be laisvųjų rankų prietaiso. „Užkietėję“ vairuotojai pasvajojo apie kelionės pėsčiomis malonumus. Viena kelionių aistruolė paragino patirti skrydžio oro balionu svaigulį. Sutuoktinių pora bandė išspręsti problemą, kodėl vyras žmonai ne pats geriausias vairavimo instruktorius. Moterys aptarė „tranzavimo“ ypatumus.

Visi viktorinos dalyviai buvo apdovanoti konkurso organizatorių ir jų partnerių dovanomis. Kelionė paliko daug malonių įspūdžių…